Ana içeriğe atla

 

 

DERS AŞAMASI

 

 

SORU

 

CEVAP

Kayıt Yenileme / Ders Seçimi için ne yapmalıyım.

 

Kayıtlı olan ve yeni kayıt yaptıran öğrencilerin Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında Öğrenci Bilgi Sistemi (BYS) üzerinden kayıt yenileme (derse yazılma) yapması gerekmektedir.

 

 

Ders aşamasını tamamlamak için kaç ders almalıyım?

 

Uzmanlık Alanı Dersi hariç Zorunlu ve Seçmeli 8 Ders almanız gerekiyor  (Uzmanlık Alanı Dersleri dahil toplamda 10 ders).

 

Bir dönemde en fazla kaç ders seçebilirim?

 

Bir dönemde en fazla 36 AKTS kredilik ders seçebilirsiniz. (Uzmanlık Alanı dahil 6 ders) Daha az da ders seçebilirsiniz.

 

 

Ders aşaması en erken kaç dönemde tamamlanır?

 

 

Ders aşaması en erken 2 en geç 4 dönemde tamamlanabilir.

 

Tez Aşamasına geçmek için kaç AKTS kredilik ders almalıyım?

 

Tez Aşaması için 60 AKTS kredilik dersten başarılı olmanız gerekiyor. (Genel Not Ortalaması: 2,50 olmak zorunda)

 

 

Bilimsel araştırma Yöntemleri ve Seminer dersini hangi dönemlerde alabilirim?

 

 

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Seminer, Ders aşamasında alınması gereken zorunlu bir derstir. 

 

 

Uzmanlık Alanı dersine her dönem yazılmak zorunda mıyım?

 

 

Evet. Uzmanlık Alanı dersi kayıtlı olduğunuz her dönemde alınması gerekmektedir.

 

Fazladan aldığım veya başarısız olduğum dersleri nasıl sildirebilirim?

 

Fazladan aldığınız başarılı, başarısız veya devam etmediğiniz dersleri ders aşaması tamamlandıktan sonra (60 AKTS kredilik ders yükü) mail yolu ile  sildirme talebinde bulunabilirsiniz. (lee.subu.edu.tr)

 

Bilimsel Hazırlık Dersi Almak zorunda mıyım?

 

Anabilim Dalı Başkanlığınca ilan metninde programa kabulde farklı alanlardan başvuracak adaylara Bilimsel Hazırlık okutulması belirtilmişse Bilimsel Hazırılık ders/dersleri alınması zorunludur.

 

Bilimsel Hazırlık süresi en fazla kaç dönemdir?

 

 

Bilimsel hazırlıkta geçirilecek süre en fazla iki yarıyıl olup, yaz öğretimi bu süreye dâhil edilmez. Bu süre sonunda bilimsel hazırlık derslerinden başarılı olamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.

 

 

Bilimsel Hazırlık dersleri ile birlikte lisansüstü program dersleri de alabilir miyim?

 

Bilimsel Hazırlık Programına alınan öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra ilgili EABD başkanlığının önerisi ve EYK onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler de alabilir.

 

Farklı Enstitüden (Üniversite) ders alabilir miyim?

 

Enstitümüzde açılmamış olması kaydıyla en fazla 2 dersi farklı Enstitüden (Üniversite) alabilirsiniz.

 

Farklı Enstitüden (Üniversite) nasıl ders alabilirim?

 

Danışmanın ve EABD Başkanının uygun görüşü içeren, “Farklı Enstitüden Ders Alma Formu” doldurulur ve Enstitümüze elden veya Bölüm aracılığı ile gönderilir. EYK kararı ile Farklı Enstitüden Ders Alma işlemi gerçekleşir. (Yazışmalar Enstitümüz tarafından takip edilmektedir).

 

 

 

Farklı Enstitüden aldığım dersleri nasıl takip edebilirim.

 

 

Yönetim Kurulumuz da onaylanan ders alma talebi, ilgili Üniversiteye/Enstitüye yazılı olarak bildirilir. İlgili Enstitü tarafından ders alma talebinizin onaylanması durumunda size verecekleri kullanıcı bilgileri ve şifre ile dersi takip edebilirsiniz.

 

Farklı Enstitüden ders alma talebi onaylanmaz ise ne yapabilirim?

 

Süre ile ilgili sıkıntı yoksa (Eğitimdeki ilk dört hafta içinde) tekrar Farklı Enstitüden veya Enstitümüzden ders alma talebinde bulunabilirsiniz.

 

Farklı bölüm/programlardan ders alabilir miyim?

 

Danışman onay verdiği sürece farklı bölüm/programlardan istediğiniz kadar ders alabilirsiniz.

 

Bir ders kaç öğrenci ile açılmaktadır.

 

Yüksek Lisans programlarında bir ders “3” öğrenci ile açılmaktadır. Uzmanlık Alan Dersinin açılabilmesi için o derse en az “1” öğrencinin kayıtlı olması gerekir.

 

 

 

Seçtiğim dersten çıkabilir miyim?

 

 

Seçtiğiniz ders/dersleri danışman veya sistem tarafından onaylandıktan sonra çıkaramıyorsunuz.

 

Derse yazılma işlemim onaylandıktan sonra ders ekleyebilir miyim?

 

 

Alabileceğiniz kredi var ise Mazeretli Ders Kayıt Formu ile (danışman onayı almak kaydıyla) ders ekletebilirsiniz.

Açılmayan ders yerine ders alabilmek için ne yapmam gerekiyor?

 

Açılmayan dersler, Enstitü sayfamızda ilan edilmektedir. Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında BYS derse yazılma sistemi üzerinden ders seçimi yapabilirsiniz.

 

 

Derse yazılma tarihlerini kaçırdım. Ne yapabilirim?

 

Mazeretinizi içeren dilekçe ve Mazeretli Ders Kayıt Formunu danışman onayı alarak Enstitümüze teslim etmeniz gerekmektedir.

 

Not itirazı yapabilir miyim?

 

 

Öğrenci bir dersin herhangi bir sınav sonucuna, sonucun ilan edildiği tarihten itibaren “7 gün” içinde enstitü müdürlüğüne yazılı olarak itiraz edebilir. İlgili öğretim üyesi itiraz edilen sınavın evraklarını tekrar inceleyerek, itirazın kendisine tebliğinden itibaren en geç “7 gün” içinde değerlendirir ve sonucu evraklarla birlikte enstitü müdürlüğüne yazılı olarak bildirir. Öğretim üyesinin inceleme sonucunda maddi hata bulması halinde not değişikliği EYK kararı ile kesinleşir.

 

Enstitü Yönetim Kurulu Kararlarını nasıl öğrenebilirim?

 

 

Yönetim Kurulu Kararları haftalık olarak kurul tarihinden itibaren en geç “7 gün” içinde Enstitü Web sayfamızdan (lee.subu.edu.tr) ilan edilmektedir. Tarih ve Sayı numarasından takip edebilirsiniz.

 

 

TEZ AŞAMASI

 

 

SORU

 

CEVAP

Tez Konusunu ne zaman belirlemeliyim?

 

Tez Konusu en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar belirlenmesi gerekmektedir.

(Yönetmelik Madde 25. Öğrencinin en geç ikinci yarıyıl sonuna kadar danışman ile belirlediği tez konusunu tez öneri formuna yazarak Anabilim Dalı Başkanlığına (Fakülte Bölüm sekreterliği) teslim etmesi gerekir. Bölüm kurulu kararı ile ilgili enstitüye üst yazı ile iletilen tez önerisi EYK kararı ile kesinleşir.)

 

Tez Öneri Formunu nereye teslim etmem gerekiyor?

 

Bilgisayar ortamında doldurduğunuz Yüksek Lisans Tez Öneri Formunu siz ve danışmanınız imzaladıktan sonra Anabilim Dalınız (Fakülte) Bölüm Sekreterliğine teslim etmeniz gerekmektedir. Form Bölümden üst yazı ile Enstitümüze gönderilmektedir.

 

Tez Adını Değiştirebilir miyim?

 

Tez Konusunu belirleyen öğrenci süreç içerisinde Tez Adı - Konu Değişikliği Öneri Formu değişiklik talebinde bulunabilir. Veya Tez konusu değişmemek kaydıyla tez adı Tez Savunma Sınavında jüri önerisiyle değiştirilebilir. Savunma tutanağında ilgili alana yeni önerilen tez adı yazılır. Teslim edilecek tüm evraklarda mevcut tez adının yazılması gerekmektedir. 

 

 

Tez Konusunu Değiştirebilir miyim?

 

Tez konusu değişikliği süresi içerisinde olmak kaydıyla (en geç 5. dönem sonunda) Tez Adı - Konu Değişikliği Öneri Formunu aynı şekilde doldurulup Anabilim Dalınız (Fakülte) Bölüm Sekreterliğine teslim edebilirsiniz. Yönetim Kurulu Kararı ile Tez Konunuz değişmiş olur.

 

Tez Konusunu değiştirdikten sonra en erken ne zaman tezimi teslim edebilirim.

 

Akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde tez konusu öneren veya değiştiren öğrenci, en erken ilgili dönem sonunda tezini teslim edebilir.)

 

 

 

TEZ TESLİM AŞAMASI

 

 

SORU

 

CEVAP

Tez teslim etmenin şartları nelerdir?

 

  • Mezuniyetin ön gördüğü Zorunlu / Seçmeli 48 AKTS kredili dersten başarılı olmak,
  • Genel Not Ortalamasının minimum 2,50 olması
  • Makale/Yayın şartının sağlanması gerekmektedir.

 

Yüksek Lisans Yayın Koşulu MADDE 37- (1) Öğrencinin enstitüye yüksek lisans tezini teslim edebilmesi için, yüksek lisans öğrenimine başlama tarihinden itibaren, ilgili alanda danışmanıyla birlikte hazırlamış olduğu;

  1. En az bir makalenin hakemli bir dergide yayımlanması veya dergiye yüklenmiş ve hakem sürecine geçmiş olması,
  2. En az bir tam metin bildiri (kongre, konferans, sempozyum) yayımlanması, 

şartlarından en az birini sağlanması gerekmektedir.

Tez İntihal İşlemlerini nasıl yapabilirim?

 

Enstitümüz web sayfasında yer alan Tez Hazırlama Rehberinde belirtilen aşamalara göre;

 

Tezin şablona göre yazılması,

Danışman hocanız ile birlikte tezin İntihale sokulması gerekmektedir.

İntihal Benzerlik Oranı en fazla %20 olmalıdır.

- Benzerlik Raporu için danışman ve öğrenci intihal.net üzerinden ( özetten kaynakçaya kadar) akademisyen veya öğrenci rollerinden birini seçerek kullanıcı hesabı açar. Öğrenciler, (...@subu.edu.tr) uzantılı öğrenci e postası ile üyelik yapmalıdır. Başka mail adresleri onaylanmayacaktır.

- Kullanıcı açma taleplerinizde, kurum olarak Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi seçilir ve rol kısmına ise kişinin akademisyen veya öğrenci olduğu belirtilir.

- Danışman intihal.net üzerinden klasör kodu oluşturarak öğrencisine bu kodu (sınıf) verir ve öğrenci bu kod üzerinden tezinin yükleme işlemini yapar. Öğrencinin sisteme tezini yükleyebilmesi için danışmanın bu işlemi yapması gereklidir.

Tez Tesliminde istenen evraklar nelerdi?

 

Tezi teslim ettikten sonra jüri işlemleri nasıl belirlenmektedir.

 

Tez teslim Formu ile önermiş olduğunuz jüri üyeleri arasından Yönetim Kurulunca biri danışman biri farklı Üniversiteden olmak üzere 3 kişilik jüri belirleniyor.

 

 

Ortak Danışman Jüride yer alabiliyor mu?

Talep edilmesi durumunda ortak Danışman jüride yer alabilir.

 

Ortak Danışmanın olması durumunda Jüri kaç kişiden oluşuyor?

 

 

Ortak danışman olması durumunda, biri danışman biri farklı Üniversiteden olmak üzere jüri 5 kişiden oluşturuluyor.

 

Savunma Sınavından başarılı olmam durumunda ne yapmam gerekiyor?

 

 

Sınav evraklarının en geç üç gün içerisinde Enstitüye teslim edilmesi gerekmektedir. Teziniz ile ilgili varsa Jüri üyelerinin istedikleri güncellemeleri yaparak tez kontrolü için tezinizi mail ortamında kontrole göndermeniz gerekmektedir. Teziniz ile ilgili gerekli güncellemeleri yaptıktan sonra tezinizi Enstitü tarafından onay aldıktan sonra bastırabilirsiniz.

 

 

Sınav Online yapılabilir mi?

 

Sınavlar kayıt altına alınmak kaydıyla online olarak yapılabilmektedir.

 

Online Sınav için yapmam gereken bir şey var mı?

 

Sınav ilişkin sistemin hazırlanması ve jüri üyelerinin davet edilmesi danışman öğretim üyesinin sorumluluğundadır.

 

Savunma Sınav Jürim belirlendikten sonra sınava ne zaman girebilirim?

 

Sınava jüri görevlendirme yazılarının jüri üyelerine gönderildiği tarihten itibaren en erken “7” gün en geç “1 ay” içerisinde girmeniz gerekiyor.

Savunma Sınavından sonra teslim etmem gereken evraklar nelerdir?

 

Yüksek Lisans Tez Savunması Sınav Formu ve Tez Değerlendirme Jüri Kişisel Raporunun (tüm jüri üyelerinin dolduracağı) sınav tarihinden itibaren en geç 3 iş günü içerisinde Enstitü Öğrenci İşleri birimine teslim edilmesi gerekmektedir. (online olarak yapılan sınavlarda sınav kaydının da CD olarak teslim edilmesi gerekiyor.

 

Sınavdan Düzeltme alma durumunda süreç nasıl işleyecek?

 

Sınavdan Düzeltme alınması durumunda sınav evraklarının ve Online Sınav kaydının en geç 3 gün içerisinde Enstitüye teslim edilmesi gerekmektedir. Enstitü Yönetim Kurulu tarihinden itibaren en geç 3 ay içerisinde sınav tarihi belirleyerek jüri önünde tekrar savunma sınavına girmeniz gerekmektedir.

 

 

Düzeltme alınması durumunda başvuru evraklarının tekrar evrak teslim edilmesi gerekiyor mu?

 

Başvuru evraklarının tekrar düzenlenmesi gerekmiyor. Sadece sınav tebliğ formunun en geç 7 gün öncesinde Enstitümüze mail ortamında gönderilmesi yeterli.

 

Düzeltme almam durumunda tezimi tekrar İntihale sokmam gerekiyor mu?

 

Evet jüri tarafından istenen gerekli düzelmeler yapıldıktan sonra tezinizi tekrar intihale sokmanız gerekiyor.

Savunma Sınavından başarılı olmam durumunda ne yapmam gerekiyor?

 

 

Sınav evraklarının en geç üç gün içerisinde Enstitüye teslim edilmesi gerekmektedir. Teziniz ile ilgili varsa Jüri üyelerinin istedikleri güncellemeleri yaparak tez kontrolü için tezinizi mail ortamında kontrole göndermeniz gerekmektedir. Teziniz ile ilgili gerekli güncellemeleri yaptıktan sonra tezinizi Enstitü tarafından onay aldıktan sonra bastırabilirsiniz.

 

 

 

 

 

MEZUNİYET AŞAMASI

 

SORU

 

CEVAP

 

Tez kontrolünü tamamladıktan sonra ne yapmam gerekiyor?

 

Tez teslimi için istenen evrakları ve tamamlanmış tezlerinizi Enstitümüze teslim etmeniz gerekmektedir.

Tez tesliminde istenen evraklar nelerdir?

  • 1 Adet Mavi Cilt Tez
  • 2 Adet Tez CD’si
  • YÖK Veri Giriş formu (e-Devletten)
  • Mavi Cilt Tez Teslim Kontrol Formu

 

 

Tezimi teslim etmem için ne kadar bir sürem var?

 

Savunma sınavını takip eden 1 ay içerisinde Enstitüye teslim edilmesi gerekmektedir.

 

Tezimi teslim ettim. Mezuniyet işlemlerim ne zaman başlatılır?

 

Teslim edilen tezler yönetim kurulundan geçtikten sonra mezuniyetine karar verilen öğrencilerin diploma çalışması başlatılır.

 

Mavi ciltli tezimin yetişmemesi durumunda ek süre talep etmem mümkün mü?

 

Tez bu süre içerisinde teslim edilemeyecekse ek süre talebinde bulunabilirsiniz.

 

Diplomamı ne zaman alabilirim?

 

Diplomanızı mezuniyetinize karar verilen Yönetim Kurulu tarihinden itibaren en geç 1 ay içerisinde Enstitümüzden alabilirsiniz.

 

Diploma almak için ne yapmam gerekiyor?

 

 

Enstitü sayfamızda yer alan Lisansüstü İlişik Kesme Formu’nu doldurarak ilk önce Kütüphane birimine sonrasında da Enstitü öğrenci işlerine onaylatarak (Enstitü Öğrenci İşleri biriminden) diplomanızı alabilirsiniz.

 

 

Diplomamı benim adıma başka birisi alabilir mi?

 

Diploma öğrencinin kendisine veya noter onaylı vekalet verdiği kişiye verilmektedir.

 

Diploma ile birlikte hangi belgeleri alabilirim?

 

Diplomanın haricinde Mezuniyet Transkripti ve Diploma Eki verilmektedir.