Ana içeriğe atla

 

GENEL BİLGİLER

 

SORU

 

CEVAP

Dersten Başarılı olma şartı nedir?

 

Yüksek Lisans programlarında Bir dersten geçebilmek için CC - 2.00 (65-74)

Doktora programları için CB - 2.50 (75-79) alınması gerekiyor.

 

 

Teze geçebilmek için genel ortalamanın kaç olması gerekiyor?

 

 

Ağırlıklı Genel ortalamanın 2,50 olması gerekiyor.

 

Ağırlıklı not ortalamasının kaç olması gerekiyor.

 

 

Yüksek Lisans Programlarında 2,50

Doktora Programlarında 3,00 olması gerekiyor.

 

Kredi Aktarma talebinde bulunabilir miyim? (Ders Saydırma / Muafiyet)

 

 

Daha önceki yıllarda başardığınız lisansüstü derslerinizi mezuniyet kredisine saydırabilirsiniz.

 

 

Kredi Aktarma da (Ders Saydırma / Muafiyet) Kriter var mı?

 

SUBU den alınan derslerin tamamı Anabilim Dalı Başkanlığının kabul etmesi durumunda sayılabilir. SUBU dışında alınan derslerin son 5 yıl içerisinde alınmış olması ve derslerin (Alınması gereken 8 dersin) %70’i saydırılabiliyor.

 

 

Kredi Aktarma (Ders Saydırma) talebinde bulunmak için ne yapabilirim?

 

Seçmeli dersler için Ders Saydırma Formunu Zorunlu dersler için Zorunlu Ders Muafiyet formunu doldurarak onay işlemlerinden sonra form/formları Enstitümüze teslim etmeniz gerekmektedir.

 

 

Mezun olduğum Lisansüstü programdan ders saydırma talebinde bulunabilir miyim?

 

 

Mezun olunmuş (aynı eğitim seviyesindeki) programlardan veya tezsiz yüksek lisans programlarından alınan derslerden en fazla 2 tanesi mezuniyet kredisine saydırılabilir.

Harç ücreti ödemem gerekiyor mu?

 

Yüksek Lisans Programlarında 5. yarıyıldan Doktora Programlarında ise 9. yarıyıldan itibaren katkı payı yatırması gerekmektedir.

 

 

Başka yükseköğretim kurumunda kaydı olan öğrenci harç ödemeli mi?

 

 

Herhangi başka bir yükseköğretim kurumunda (açık öğretim, lisans vb.) pasif dahi olsa öğrenciliği bulunan T.C. vatandaşı öğrencilerin eğitime başlarken dönem harcını ödemesi gerekiyor.

 

Danışman atama işlemleri nasıl yürütülür?

 

 

Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciye I. Yarıyılında Anabilim Dalı Başkanı Danışman olarak Enstitü tarafından atanır.

 

Danışman Belirleme / Değişiklik işlemini ne zaman yapabilirim?

 

 

Eğitime yeni başlayan (I.YY) öğrenciler en erken Akademik Takvimde belirtilen tarih aralığında danışman belirleme işlemi yapabilir.

 

 

Danışman Değişikliği için ne yapabilirim?

 

Bilgisayar ortamında doldurulan Danışman Değiştirme Formunu imza/onay işlemlerinden sonra Enstitümüze veya Anabilim Dalınız (Fakülte) Bölüm Sekreterliğine teslim edebilirsiniz. Danışman Değişikliği EYK’ya sunulmak üzere Enstitüye gönderilir. Danışman değişikliği EYK ile gerçekleştirilir.

 

 

Danışman değişikliği yaptıktan sonra hemen tezimi teslim edebilir miyim?

 

 

Öğrenim süresi içinde EYK karar tarihini takip eden,   yüksek lisansta en az “bir”  doktora  en az “iki” yarıyıldan önce öğrenci tezini teslim edemez.

 

 

Ortak Danışman belirleme işlemini ne zaman yapabilirim?

 

 

Ortak danışman belirleme işlemi tez aşamasında yapılabilir.

 

 

Ortak Danışmanlığın Sonlandırılması için ne yapabilirim?

 

 

Danışmanlardan birinin ilgili EABD başkanlığına veya enstitüye dilekçe ile başvurması halinde EYK kararı ile sonlandırılır.

 

Kayıt Dondurabilir miyim?

 

 

Belgelenebilir geçerli bir mazeretiniz varsa (Sağlık, Mazeret, Askerlik vb.) belgelemek kaydıyla Kayıt Dondurma Formu ve mazeretinizi içeren belge ile birlikte talebinde bulunabilirsiniz.

 

 

Yatay Geçiş yapabilir miyim?

 

 

Başvuru şartlarını sağlıyorsanız Akademik Takvimde belirtilen tarih aralıklarında Yatay Geçiş Formu ile başvuru yapabilirsiniz.

 

 

Yatay Geçiş başvuru şartları nelerdir?

 

 

Başka bir yükseköğretim kurumundaki aynı lisansüstü programda kayıtlı olmak, En az bir yarıyılını tamamlamış olmak, Başarısız dersi (devamsızlık sebebi de dâhil) bulunmaması, Not ortalamasının en az 3,00 olması, Disiplin cezası (yurtiçi) almamış olmak ve Senato Esasları 4. maddede belirtilen başvuru koşullarını sağlamanız gerekmektedir.

 

 

Askerlik işlemleri nasıl yürütülmektedir?

 

 

 

Askerlik sevk tehiri işlemleri öğrencilerin talebi üzerine yürütülmektedir. Kesin kayıt sırasında taleplerini, Enstitüye iletmeyen öğrenciler hakkında işlem yapılmamaktadır. Öğrencilerin sevk tehir veya iptal işlemleri askere alma bölge başkanlıkları tarafından gerçekleştirilmekte olup, askerlik durumu hakkındaki bilgiler e-devlet sistemi üzerinden takip edilmelidir.

 

 

Askerlik nedeniyle kayıt dondurduğum süre azami süreme eklenir mi?

 

 

Kayıt dondurduğunuz dönem/dönemler azami sürenize eklenir.

 

Erasmus’a nasıl başvurabilirim?

 

 

Erasmus, Üniversitenin anlaşmalı olduğu uluslararası Üniversitelerle öğrenci değişimi yapması esasına dayalı bir programdır. Bu kapsamda bir lisansüstü öğrencisi en fazla iki yarıyıl uluslararası statüdeki başka bir Üniversitede öğrenimini devam ettirebilir. Bu yolla kaydolunması onaylanan tüm dersler (başarı durumlarına bakılmaksızın) SUBÜ öğrenimine sayılır.Erasmustan tez aşamasında da faydalanılabilir fakat tez çalışmasını farklı bir Üniversitede sürdüren öğrencilerin de tez teslimi, savunması ve mezuniyetle ilgili tüm süreçleri SUBÜ kurallarına göre yerine getiriyor olması gerekir. Öğrencilerin Erasmus kapsamında yurtdışında geçirdiği süreler azami öğrenim süresinden sayılır.

Erasmus başvuru, değerlendirme vb. süreçler SUBÜ Erasmus Ofisi tarafından yürütülmektedir.

 

 

İş Deneyimli Öğrenci ne demektir?

 

 

Tezli yüksek lisans ve doktora programlarına, üniversite-sektör-toplum işbirliğini artırmak üzere kamu veya özel sektörde çalışmakta olan adayların, programın minimum şartlarını sağlamaları kaydı ile EABD başkanlıklarının ilgili Kurul Kararı ve EYK onayı ile kontenjan dışı kabul edilen öğrenci alım türüdür.

 

 

Kimler Başvuru Yapabilir?

 

 

Aşağıdaki şartları sağlayan adaylar başvuru yapabilir.

-Senato Esasları Madde 4 ‘te belirtilen Tezli Yüksek Lisans ve doktora asgari başvuru şartlarını sağlayan adaylar,

- Yüksek lisans programları için, alanında bir firma / kurumda tam zamanlı çalışıyor olma, 

- Doktora programları için, alanında en az “bir” yıllık iş tecrübesie sahip olup, bir firma / kurumda tam zamanlı çalışıyor olma,

- Bir projede resmi olarak (Proje yürütücüsü, koordinatör, araştırmacı vb.) görev almak veya bir proje fikrine sahip olma şartını sağlayan adaylar başvuru yapabilir.

 

 

Değerlendirme neye göre yapılıyor?

 

 

-ALES notunun %50’si,

-EABD proje değerlendirme jürisi tarafından verilen proje değerlendirme notunun %50’si dikkate alınarak yapılır.

- Proje önerisi değerlendirme notu “100” üzerinden “50” altında olan adaylar başarısız sayılır.

Eğitim Süreci ile ilgili bilgi için Senato Esasları Madde 11 bakınız.